Stephan van Slooten

"Customer Experience is een groeiend en volwassen wordend vakgebied. Maar hoe organiseren we CX feitelijk? Highlights uit een onderzoek."


Er is al heel veel onderzocht op het gebied van Customer Experience, maar er is ook heel veel waarover nog geen kennis is opgebouwd. Een van de omissies is: hoe organiseren we in Nederland CX? En dan gaat het eens niet over customer journey mapping, customer journey making en design thinking, customer journey mining, CX-leiderschap, KPI’s, de mensen meekrijgen, employee empowerment, feedbackmanagement of onze merken. Nee. Het gaat nu over het feitelijk organiseren van CX. Is er een aparte afdeling en zijn er aparte CX-professionals, of is het bij marketing belegd? Met welke disciplines/ rollen wordt er binnen en buiten de afdeling typisch samengewerkt op het gebied van CX en hoe? En hoe verhoudt de organisatie van CX zich tot het maturiteitsniveau van een organisatie?
 
Vanuit Altuïtion deden we aanvullend onderzoek naar het onderwerp en deelden we op het seminar van 22 november de highlights.
 
Stephan van Slooten – is na vanuit Centraal Beheer als merkbeloftewaarmaker 9+ keer opdrachtgever te zijn geweest van Altuïtion – nu al 9+ jaar Partner bij Nederlands’ leidende Customer Experience Consultancybureau. Stephan is (co)auteur van 'De 9+ Organisatie' (2010) en 'Klanthelden in de 9+ organisatie' (2014) en ‘Basisboek Customer Journey’ (2018).

Download hier de handout van de presentatie van Stephan!



 


"Setting the scene: de stand van zaken t.a.v. High Tech & High Touch Emotionele Klantbeleving, nationaal en internationaal"
Altuïtion - Berry Veldhoen, Directeur en mede-oprichter
“Customer Experience op grote hoogte; inzicht in de do’s en don'ts van de nationale luchtvaartmaatschappij” 
Air France-KLM - Mijke van Ballegooijen, Director Customer Experience
''Wat als je reizigers als vrienden behandelt? Beluister hoe srprs.me een zeer verrassende en succesvolle 9+ organisatie is geworden''
srprs.me - Raymond Klompsma, CEO en mede-oprichter
"Customer Experience is een groeiend en volwassen wordend vakgebied. Maar hoe organiseren we CX feitelijk? Highlights uit een onderzoek."
Altuïtion - Stephan van Slooten, Partner
"High Touch in een van nature High Tech-omgeving: hoe verliep de introductie van de 9+ WoW bij wereldconcern Fujitsu?"
Fujitsu - Ineke Verwijs, Head of Digital Technology Services
"Ontdek hoe XS4ALL de hoogst gewaardeerde telecomprovider is geworden, dat nu al ruim 5 jaar is en ook wil blijven"
XS4ALL - Marieke Willemsen, Manager Commercie
"Customer Engagement in een BtB-context: de Ideale Klantreis rond het Ideale Lichtontwerp van Signify"
Signify - Ernest Sanderse, Commercieel Directeur Benelux
''Hoe Brainport Eindhoven (smartest region of the world) schaarse talenten vanuit de hele wereld “verleidt” om een baan te vinden in de hightech regio"
Brainport Eindhoven - Emiel Kuijpers
“Wat kunnen we leren van ‘de theoloog des vaderlands’ en zijn spraakmakende project 'de Nieuwe Poort'?”
De Nieuwe Poort - Ruben van Zwieten, Nederlandse predikant
"Ervaar hoe AFAS voor medewerkers en klanten – in die volgorde – het verschil maakt middels een unieke High Tech & High Touch-benadering"
AFAS Software - Herman Zondag, COO bij wat ook wel wordt genoemd ‘De Sekte uit Leusden’